sobota, 24 czerwca 2017

Jak uszyć bezpieczny pokrowiec na obiektyw?

   Ostatnio miałam dość nieprzyjemną sytuację z obiektywem. Robiłam zdjęcia na osiemnastce, ale nie zabrałam ze sobą torby, więc obiektyw bezpiecznie włożyłam owinięty w kurtkę do torby. Niestety zapomniałam o tym, więc kiedy próbowałam dostać się do telefonu wyjęłam torbę a obiektyw poleciał na ziemię. Z jednego kawałka obiektywu zrobiły się dwa. Byłam przerażona. W domu trochę pokombinowałam i udało mi się go złożyć do kupy. I działa. Teraz już nigdy tak nie zrobię. Jednak nie zawsze mam ze sobą torbę, postanowiłam więc się jakoś zabezpieczyć. Na takie okazję uszyłam pokrowiec na obiektyw z grubego i miękkiego piankowego materiału.

Czego potrzebujemy

Spory kawałek najlepiej takiego jak neopren. Kawałek sznurka i stoper.

Jak zrobić?

Zaczynamy od narysowania koła, aby było takiej wielkości jak obiektyw. U mnie są to dwie warstwy, tak będzie bezpieczniej :D

Teraz mierzymy obwód naszego koła, najlepiej miarą krawiecką i wycinamy dwa prostokąty o szerokości takiej jak obwód koła plus kawałek na szwy. Wysokości musi być większa o jakieś 6, 7 cm niż wysokość naszego obiektywu. Drugi kawałek to szerokość taka sama jak obwód koła i kawałek na szwy, a wysokość taka jak obiektywu plus kawałek na szwy.

Zszywamy w miejscach zaznaczonych kolorem zielonym.
Teraz łączymy ten kawałek z dwoma dolnymi.
Łączy to tylko w jednym miejscu, a potem z czasem szycia, przesuwamy materiał.
Następnie zszywamy bok całości.
Niepotrzebne resztki  materiału odcinamy. Potem robimy dziurki w górnej części tam, gdzie będziemy wkładać sznurek. 
Przekładamy sznurem i zakładamy to coś co będzie go blokować.
I gotowe!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz