sobota, 9 grudnia 2017

Szydełkowanie dla początkujących : część II

  Będzie to kontynuacja mini poradnika. Niedługo mam nadzieję, że uda mi się zrobić poradnik o robienia płatka śniegu na szydełku. Zaczynajmy więc.

Łączenie łańcuszka

   Kiedy mamy już zrobiony łańcuszek zaczynamy od połączenia go, aby powstał okrąg.

 Znajdujemy jak najwcześniejsze oczko i przekładamy przez nie szydełko, po czym zahaczamy szydełkiem i przeciągamy je przez dwa oczka.
 I mamy połączone.

Półsłupek

Przekładamy szydełko przez okrąg i pobieramy mulinę, czy cokolwiek macie, przeciągamy i mamy dwa oczka.
 Następnie przeciągamy przez te oba mulinę.
 I mamy pierwszy pół słupek.
 Jak zrobimy już dookoła to łączymy koniec z początkiem tak jak się łączymy łańcuszek.

Słupek

Na powyższym zdjęciu mamy już jakiś wzór i na tym będziemy tworzyć słupek. Zaczynamy od pobrania muliny.
Potem przekładamy przez to z czym będzie ten słupek połączony i pobieramy mulinę.
Mamy trzy pętelki .
Pobieramy mulinę i przekładamy przez dwie pierwsze pętelki.
Potem pobieramy znów i przekładamy przez dwie.
I gotowe mamy pierwszy słupek.

Kończenie dzieła

Ucinamy mulinę.
Przekładamy przez pętelkę i zaciągamy sznurek. I gotowe.
Mam nadzieję następnym razem przyjść do was z tutorialem na ten płatek śniegu.
Asia

2 komentarze:

  1. Kiedyś babcia chciała mnie nauczyć szydełkowania, ale nie miałam do tego cierpliwości, teraz nawet nie mam kiedy się za to wziąć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo też tak widziałam, rzeczywiście zabiera trochę czasu, ale liczy się efekt.

      Usuń