niedziela, 21 lutego 2021

Ciastka z masłem orzechowym

Troszkę spóźnione, ale wyjazd do Poznania trochę mnie zaskoczył. 
Moje ostatnie zauroczenie masłem orzechowym musiało się tak skończyć. I pomyśleć, że kupowałam to masło z zamiarem ciastek dla psa. Potem jednak stwierdziłam, że nie będzie to zbyt zdrowe.
Poszperałam w internecie i znalazłam ciekawy przepis. Natomiast nie do końca odpowiadały mi wszystkie składniki, więc zmieniłam trochę recepturę. Ciastka wyszły bardzo pyszne. Śmiało można piec. Poniżej lista składników.
  • 77g cukru brązowego
  • 2 małe jajka, lub jedno duże
  • 80g masła
  • 120g masła orzechowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g mąki tortowej
Zaczynamy od utarcia maseł z cukrem, następnie dodajemy jajko i dalej miksujemy. Na koniec wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia i zagniatamy ciasto. Ciasto nie powinno się zbytnio kruszyć. Formujemy kule wielkości orzecha włoskiego, może nawet trochę mniejsze, najlepiej jest wcześniej przetestować jaki rozmiar nam odpowiada. I teraz wzorek, jest to opcjonalne, jednak dzięki temu ciastka wyglądają naprawdę ciekawe. Ja użyłam tłuczka do schabów.
Asia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz