sobota, 14 stycznia 2017

Szydełkowanie dla początkujących : część I

   Dawno temu bardzo chciałam się nauczyć szydełkować, ale internet mi nie sprzyjał, nie wiem dlaczego, nic nie mogłam znaleźć. Pomysł na taki post zrodził się niedawno. Taki tutorial przyda się, ponieważ w najbliższym czasie zamierzam dodać parę postów właśnie o szydełkowaniu, a wtedy każdy zainteresowany takim DIY nie musiałby się martwić o podstawy.
  Obecnie panuje całkiem spory popyt na różne przedmioty handmade, można powiedzieć, że wraca do łask, jak wielu mówi. Między innymi mówię tu właśnie o różnych ozdobach zrobionych na szydełku. Takich jak anioły, płatki śniegu, zabawki. Jest tego całkiem sporo. No więc zaczynajmy.
Czego potrzebujemy?
Kordonek, albo coś innego, na przykład mulina. Oraz szydełko, można kupić wiele rozmiarów, najlepiej jest dopasować wielkość szydełka do grubości nici, jakiej używamy.

Jak zacząć, pierwszy sposób.
Jest to sposób bardziej szydełkowy. Wystarczy postępować zgodnie ze zdjęciami.
 Tak jak poniżej widać, ja układam nici w dłoni.
 A odstający kawałek, przytrzymuje kciukiem i palcem środkowym.
 Teraz przekładamy nić, przez dwie pętelki.
I zaciągamy sznurek za pomocą szydełka, ciągnąć sznurek najbardziej od strony początku łańcuszka, a nie kordonka.
Jak zacząć, sposób drugi.
Wydaje mi się, że łatwiejszy, często wykorzystuję go do szydełkowania bez użycia szydełka. Robimy kółko, cały czas używając końcówki do robienia pętelek, tylko wtedy się uda.
 Przekładamy końcówkę przez pętelkę.
 Robimy jeszcze jedną pętelkę, używając wolnego końca.
 No i mamy. teraz można już zacząć.
Robimy podstawowy łańcuszek.
Postępujemy zgodnie ze zdjęciami, a właściwie, to wy już to umieć, bo jedno oczko robiliśmy przy pierwszym sposobie rozpoczynania. To jest dokładnie, to. zaczepiamy sznurek za małą 'kosę' i przeciągamy przez pętelkę. Na pierwszym zdjęciu jest ona bardzo mocno ściągnięta, to trzeba ją poluźnić, i nie patrzcie na te dwa sznureczki na szydełku, bo to zdjęcie już była, tam normalnie jest jeden.

I to powtarzamy, aż do uzyskania odpowiedniej długości.
Brawo, właśnie zrobiliśmy łańcuszek. W następnej części, będziemy łączyć łańcuszek w koło i robić słupki.


3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo solidne podstawy dla osób rozpoczynających swoją przygodę z szydełkowaniem. Ja mam już na stanie kilka szydełek z https://alewloczka.pl/pl/c/Szydelka/19 więc niedługo zabieram się do lekcji. Mam nadzieję że w dość szybkim czasie nauczę się szydełkować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super poradnik dla każdego kto chciałby zacząć szydełkowanie. Ja już to wszystko znam, gdyż szydełkowaniem zajmowałam się przez wiele lat. Aktualnie bardzo odpowiada mi pracowanie z tkaninami z gotowym nadrukiem https://ctnbee.com/pl/druk-na-tkaninach gdyż w tych przypadkach mam całkowitą swobodę jeśli chodzi o mnogość wzorów.

    OdpowiedzUsuń