poniedziałek, 29 maja 2017

DIY : muszka do obroży

  Miało być i jest. Ostatnio pokazywałam wam jak mój pies wygląda w takiej muszce, teraz pora na wasze pieski. Możecie ją zrobić z pomocą maszyny, ale nie tylko, ręcznie również. Zastanawiałam się na kolorystyką, ale miała pasować, w sumie to miała być czarna, ale zostało mi jeszcze trochę tego materiału w kotwice, więc padło na niego.

Materiały

Rozmiar to sprawa indywidualna, trzeba go tak dobrać, żeby pasowała do obroży i do psiaka oczywiście. Potrzeba dwóch takich samych kawałków głównego materiału, coś na środek u mnie jest to kolor czarny i dwóch czarnych, cienkich gumek lub czegoś innego. Ja użyłam polaru, bo on raczej się nie strzępi i nie trzeba obszywać brzegów. Te dwa kawałki muszą być takie, że muszka będzie się trzymać na obroży.
 Na początku przyszywamy dwa kawałki gumy albo polaru.
Zszywamy dwa kawałki główne, zostawiając dziurkę na wywinięcie.
 Zaszywamy dziurkę.
 Teraz środek, najpierw zszywamy na długość.
 Wywijamy.
 I teraz zszywamy na szerokość.
 Wywijamy.
Układamy muszkę tak jak ma wyglądać.
 I przekładamy przez środek.
 Układamy teraz tak jak ma wyglądać ostatecznie.
 No i mamy!
 Zakładamy na obrożę i gotowe.
Konkurs można spodziewać się w następnym poście.

 Asia





2 komentarze:

  1. Czy ten główny materiał musi być sztywny i gruby? Wiem, że to pewnie głupie pytanie, ale chce coś takiego zrobić, a nie mam żadnego doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi być sztywny, mój był bardzo cienki, bo to zwykła tania bawełna, ale można wypełnić muszkę, żeby wyglądała lepiej. Oczywiście, jeśli będzie sztywniejszy to też lepiej. Ale u mnie ma zastrzeżeń nic się na razie nie zniekształca.

      Usuń