sobota, 20 maja 2017

Jak zrobić stemple?

  Ci którzy mniej więcej śledzą mojego instagrama, wiedzą, że udało mi się zrobić pierwsze stemple. A to wszystko dzięki jednej z użytkowniczek właśnie instagrama.
  Po zakupie dłutek, myślałam, że w gumce nie da się rzeźbić, a okazało się, że i dłuta były nienaostrzone i gumka beznadziejna bo stara. Ale kiedy kupiłam nową, a raczej nowe, bo zaszalałam w tym kierunku okazało się, że to prawie że idealny materiał.

  Przecięłam ją na pół nożykiem do tapet i działałam. Więc zaczynajmy!

Materiały

Potrzebujemy gumki do mazania, ważne jest aby miała gładką powierzchnię, nie była półokrągła i aby była nowa nieużywana. Do tego coś do rzeźbienia, jest to mała gumka, wiec ja używam najmniejszego dłutka w kształcie litery V. Ostatnim elementem jest wydrukowany szablon, chyba że sami go narysujemy bezpośrednio na gumce, ale należy pamiętać, że stempel będzie odwrócony. Wykorzystując nie musimy się o to martwić. 

Od czego zacząć?

Zaczynami od przygotowania szablonu. Drukujemy do lub rysujemy na kartce tak aby wzór zmieścił się na gumce. Kontury poprawiamy ołówkiem, najlepiej aby to był ołówek B, z jakąś większą liczbą, np. 6B.
    Następnie przykładamy szablon do gumki i przyciskamy.
 I gotowe. Wycinamy szablon, a potem nadmiar gumki obcinamy nożykiem do tapet, który idealnie się do tego nadaje. Robimy to blisko motywu, żeby potem nic nam się nie odciskało, dlatego staramy się robić głębokie wcięcia.
 Po obcięciu, obrabiamy boki, żeby bez problemu stemplować.
Wybieramy tusz, nakładamy, potem na papier i gotowe.
  Niedługo rozpocznie się głosowanie na obrożę do zgarnięcia w konkursie.
Asia



1 komentarz:

  1. Fajny stempelek. Ja nie miałabym cierpliwości do przycinania :D

    OdpowiedzUsuń